Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.08.2014 19:25 - Поклон пред Валери Петров!
Автор: slavalessy Категория: Поезия   
Прочетен: 750 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 27.08.2014 19:55


 


                                                    
                                  Тинтявата
                  от Валери Петров

                      Бих го взел преди известно време
                      тоя стар турист със голо теме,
                      услужлив и мек съм общо взето,
                      возил съм мнозина по шосето,
                      пък сега надолу слизах празен
                      и навярно по-разнообразен
                     моят път би бил и бих узнал
                     нещо извън своя си квартал –
                     но спирачките натиснал вече
                     порива ми изведнъж пресече
                     лоша мисъл: от таблото вчера
                     някой ми свали електромера,
                     завчера един ме нагруби -
                     откъде да зная, може би
                     да е именно от тях и тоя?...
                     И не спрях, и гледах до завоя
                     стария човек да се смалява.
                     А държеше китка от тинтява
                     и навярно беше не от тия,
                     дето ще ти сторят мръсотия.
                     И си казах, леко огорчен:
                     - Утре ще си спомни той за мен
                     как съм го отминал и на други
                     ще откаже своите услуги,
                     и така нататък до безкрая...
                     Дребен случай, но след него зная
                     как и ние, меките, учтивите,
                     ставаме от грубите и дивите,
                     ставаме железни, нелюбезни
                     със беззвездни във душите бездни.
                     Хора на доброто, не умирайте!
                     Първите си пориви не спирайте!
                     Още сме едни във други сплетени,
                     още е тинтявата в ръцете ни!



                                           
image
                    



 
   



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: slavalessy
Категория: Хоби
Прочетен: 1759808
Постинги: 702
Коментари: 0
Гласове: 788
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930