Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.01.2013 22:52 - Прочетено за Александър Македонски
Автор: slavalessy Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1215 Коментари: 0 Гласове:
-1

Последна промяна: 15.01.2013 22:53


                                             СТЕЛА * ЗА АЛЕКСАНДЪР

   "Аз съм Александър Правеликият, син на Амон, цар на Македония, хегемон на елините, фараон в земята на Египет, владетел на Вавилония, на Персия и на Мидея, господар на земите в Азия и в Индия до страната на Петте реки.
   Рождението ми беше предречено. Появих се в края на последния знак, за да възстановя Всевишния Амон в неговия култ, докато се изпълни времето му.
    Поетите възпяха красотата ми. Моята сила и моята храброст нямаха равни на себе си. Несравнима е с ничия друга сполуката, съпровождала моите начинания. Пред мен превиха гръб народите на три континента. Животът и смъртта в моите ръце изгубиха своята обичайна тежест.
    Никой по-бързо не е очертал по-обширна империя, не е изнесъл повече  сражения, не е основал повече градове. Никой не е наложил своя закон на повече народи.
    Не съм бил победен от никого, освен от самия себе си. В света на боговете аз съм наравно с Ахил, Херакъл и Дионис. Тамян е горял на моите жертвеници. Обожателите ми са лигион. Моят пример ще тревожи вековете, но не ще може да бъде надминат.
    Когато господството на Амон свърши и мракът се спусне над храмовете в Египет, моят произход и моето естество ще останат вечна загадка за ума."

                                        "Александър Велики", Морис Дрюон

    * Стела - надгробна плоча, съставена от Аристандър от Телмесос, велик жрец и официален гадател  при владетелите в Македония. 



Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: slavalessy
Категория: Хоби
Прочетен: 1752530
Постинги: 702
Коментари: 0
Гласове: 788
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031